COL·LABORACIÓ ESCOLA ESTEL i DIETÈTICA IRIS. TALLERS D'ARTTERÀPIA CONDUÏTS PER AGNÈS CAPELL.

L’Escola Estel i la Dietètica Iris amb la col·laboració de l’artterapeuta Agnès Capell han organitzat uns tallers d’Artteràpia pels alumnes de l’Etapa de transició de l’escola al treball del centre.

Durant els dilluns del mes d’abril i el primer dilluns de maig, 6 alumnes d’entre 16 i 18 anys de l’etapa de transició de l’escola Estel han realitzat 4 sessions d’artteràpia al centre.  Aquestes sessions han estat conduïdes per l’artterapeuta Agnès Capell, i han estat organitzades per la mateixa escola Estel i la Dietètica Iris.



Fotografia d'una de les sessions
Aquesta no és la primera col·laboració que fan l’Estel i l’Iris. Durant la campanya de Nadal els alumnes de l’escola van encarregar-se de reciclar i decorar les caixes de regal que la botiga va utilitzar durant les festes.

De fet, va ser arran d’aquesta col·laboració i com agraïment a la gran tasca realitzada per aquests alumnes, que la Dietètica Iris va decidir subvencionar tres de les quatre sessions realitzades, la última va anar càrrec de la mateixa Agnès Capell, per tal de poder finalitzar i fer el tancament de les sessions anteriors.

Amb aquests tallers s’ha volgut donar una pinzellada sobre el treball que es proposa des de l’artteràpia. Segons la definició de Miquel Izuel, l’artteràpia és una pràctica que aborda la vivència integradora d’allò emocional, entenent integració emocional com el treball que implica a la persona per construir la realitat a partir d’adaptar-la a les seves capacitats de creació (D.W.Winnicott).

Una experiència com aquesta ha suposat un repte i també una gran oportunitat per aquests nois i noies. L’Artteràpia els ha ofert un espai diferenciat dins de l’escola, on poder obrir-se a l’experiència d’explorar el seu món interior, on poder preguntar-se per allò que els diferencia com a subjectes i on s’ha facilitat i  promogut que es donin les condicions idònies per fer valer les seves capacitats creadores innates, presents en l’ésser humà, més enllà de les condicions de salut i de condició social.

Aquest treball, acompanyat per l’escolta de l’artterapeuta els pot beneficiar en diferents aspectes vitals que resulten terapèutics: s’afluixen o fins i tot es poden arribar a transcendir els símptomes, es desenvolupen íntegrament com a persones i es socialitzen de forma més ajustada a la realitat del món exterior.

L’Agnès Capell, artterapeuta que ha acompanyat aquesta experiència, s’ha trobat amb aquests comentaris:
La mateixa persona que la primera sessió reia perquè deia que fèiem tonteries, a la tercera sessió expressa Vull començar a pintar, en tinc moltes ganes...  al final de la sessió comenta, ara em sento més tranquil.
El grup s’ha implicat molt des del primer dia i amb poques sessions alguns han començat a sentir aquest espai com un espai propi, íntim i personal, en companyia del grup i de l’artterapeuta, una metàfora força propera del que ens proposa la vida, poder fer la nostra al costat dels altres. És sens dubte una gran oportunitat de treball que han pogut aprofitar.

Des de l’Escola Estel, i concretament els alumnes que hi han participat, valoren també positivament aquesta experiència i agraeixen tant a la Dietètica Iris, com a l’Agnès, l’oportunitat i el treball.

Figureta realitzada per una de les alumnes en el marc del taller


Aquestes sessions, han suposat dues coses: per una banda que els alumnes s’iniciessin en l’Artteràpia i per l’altra, ha permès tenir més contacte amb entitats i persones integrant-nos en el nostre entorn més proper.

Aquesta iniciativa busca la col·laboració entre les entitats i el comerç del barri,  enfortint-ne les relacions i el teixit social. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA NOVA BOTIGA / el nou concepte

DIETÈTICA IRIS #irisdiumenge

REFLEXOLOGIA, MASSATGES TERAPÈUTICS O TRACAMENTS FACIALS I CORPORALS